Site icon מקומון רמת גן

אולה עולה: כך מציינים את שבוע העלייה לארץ ברמת גן

לרגל "יום העלייה" שמצוין השבוע (ז' בחשוון), מחלקת עלייה וקליטה של עיריית רמת גן, תקיים שורה של אירועים על פני שבוע שלם, בשיתוף משרד העלייה והקליטה.

הפעילויות שייערכו יכללו: אתגר מדרגות חווייתי בפארק מרום נווה (4.11); סיור בבית קריניצי בסימן אירועי המאה לעיר הגנים (8.11); נסיעת הרצה אקסקלוסיבית ברכבת הפארק הלאומי החדשה (10.11); ארוחה קהילתית במסגרת "שבת עולמית", בשיתוף מרכז הצעירים העירוני (11.11).

בנוסף, יזמה המחלקה שיתוף פעולה עם עסקים בעיר, אשר יציעו הנחות והטבות מגוונת במהלך "שבוע העלייה"; וכן, בבתי הספר בעיר יקיימו שיעורים בזיקה למועד הלאומי, המבקש לעלות על נס את העלייה לארץ ישראל ומכיר בחשיבותה כבסיס לקיומה של מדינת ישראל, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב-תרבותית.

לדברי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, "רמת גן הינה עיר קולטת עלייה מאז ומעולם. ברמת גן מחבקים את העולים מרגע עלייתם וממשיכים לשמש להם בית חם בהמשך, ואנחנו מקבלים בזרועות פתוחות את כל מי שבחרו ברמת גן להיות ביתם החדש. השנה העירייה הגבירה את הפעילות עבור העולים, ובכלל זה עבור מי שנאלצו לעזוב את ביתם עקב המלחמה באוקראינה. 

המעבר למדינה חדשה באופן לא מתוכנן הוא קשה מכל בחינה, ואנו כעיר שהיא משפחה לכל החיים, נעשה את המיטב לספק להם נחיתה וקליטה רכה."

שי שנקמן, מנהל מחלקת עלייה וקליטה, הוסיף: "המחלקה נערכת לתת מענה נרחב לעולים שמגיעים לרמת גן מכל העולם. השנה יושם דגש על חיבור העולים לרמת גן ולישראל, דרך שירותים מקצועיים, פעילויות ואירועים בתחומים מרכזיים בשלבי הקליטה של העולים, בדרך מותאמת, אקטואלית וחווייתית."

 

Exit mobile version